انواع اینفلوئنسرها، بر اساس میزان تاثیر گذاری

کوییک سایت

در ادامه، به بررسی انواع اینفلوئنسرها، بر اساس میزان تاثیر گذاری می پردازیم. انواع اینفلوئنسرها، بر اساس میزان تاثیر گذاری به سه دسته تقسیم می شوند:

سلبریتی ها

سلبریتی ها، اینفلوئنسرهای اصلی بودند و هنوز هم نقشی تاثیر گذار دارند، اگرچه اهمیت آنها به عنوان اینفلوئنسر در حال کاهش است.

بازاریابی اینفلوئنسری از تأییدات سلبریتی های مشهور شروع به رشد کرد. مشاغل سالهاست که می بینند که وقتی افراد مشهور محصول آن ها را تبلیغ می کنند یا از آن حمایت می کنند، فروش آنها معمولاً افزایش می یابد. هنوز هم بسیاری از موارد شرکت ها، به خصوص برند های سطح بالا، از افراد سلبریتی به عنوان اینفلوئنسر استفاده می کنند.

مشکلی که برای اکثر برند ها وجود دارد این است که فقط سلبریتی های محدودی وجود دارند که مایل به شرکت در این نوع کمپین تبلیغاتی هستند و بعید به نظر می رسد که بتوان با هزینه پایین با آن ها همکاری کرد. البته یک استثنا وجود دارد و آن هم در صورتی که یک شرکت محصولی را تولید کند که یک سلبریتی از قبل آن را دوست داشته باشد و از آن استفاده کند. در چنین شرایطی، ممکن است سلبریتی ها آمادگی استفاده از تاثیر گذاری خود را داشته باشند تا بگویند چقدر خوب است که این محصول را باور دارد. همان طور که بسیاری از سازندگان آلات موسیقی بر اساس انتخاب نوازندگان، معرفی می شوند.

یکی از مشکلات استفاده از سلبریتی ها به عنوان اینفلوئنسر امکان عدم اعتماد به نفس مخاطبان هدف محصول می باشد. در صورت توصیه یک نوع کرم آکنه توسط جاستین بیبر ممکن است بسیار تأثیرگذار باشد، اما شانس چندانی برای تاثیر گذاری بر الگوی خرید کسانی که به دنبال یک روستا برای دوران بازنشستگی هستند، نخواهد بود.

سلبریتی ها ممکن است طرفداران و یا دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی بسیاری داشته باشند، با این حال، دقیقا قابل بحث است که چقدر تأثیر واقعی بر کسانی که از آنها پیروی می کنند دارند…

رهبران نظر اصلی

کارشناسان صنعت و رهبران فکری مانند روزنامه نگاران نیز می توانند اینفلوئنسر محسوب شوند و جایگاه مهمی برای برندها در اختیار داشته باشند.

رهبران صنعت و رهبران فکری به دلیل صلاحیت، موقعیت و یا تجربه در مورد موضوع تخصص خود مورد احترام قرار می گیرند. غالباً این احترام بیشتر به دلیل شهرت مکانی که در آن کار می کنند کسب می شود.

این متخصصان عبارتند از:

  • روزنامه نگاران
  • دانشگاهیان
  • کارشناسان صنعت
  • مشاوران حرفه ای

اگر بتوانید در یک روزنامه ملی توجه یک روزنامه نگار را جلب کنید، که به نوبه خود با مقاله خود در مورد شرکت شما مثبت صحبت می کند، شما به همان روشی که یک وبلاگ نویس یا یک رسانه اجتماعی عمل میکند، از او به عنوان یک اینفلوئنسر استفاده می کنید. اینفلوئنسر در این شرایط احتمال دارد که گزارش خود را به صورت رایگان بنویسد.

وبلاگ نویسان و تولید کنندگان محتوا اغلب با رهبران صنعت و رهبران فکری همکاری می کنند و دیدن این مطالب که در پست های وبلاگ به آنها نقل شده و حتی در کمپین های رسانه های اجتماعی نیز استفاده می شود، غیر معمول نیست.

نکته ای که باید هنگام کار با رهبران فکری کلیدی بدانید این است که بسیاری از آنها شهرت خود را در حالت آفلاین ایجاد کرده اند و ممکن است دنبال کنندگان اجتماعی بزرگ یا فعال نداشته باشند.

افرادی که بالاترین میزان تأثیر را بر مخاطبان خود دارند

از بسیاری جهات، بهترین اینفلوئنسرها شهرت خود را به دلیل داشتن تخصص در برخی از زمینه های خاص، به صورت آنلاین ایجاد کرده اند. آنها شبیه به رهبران افکار کلیدی هستند اما معمولاً شهرت خود را به طور غیر رسمی و بیشتر از طریق فعالیت آنلاین خود به دست آورده اند. آنها این شهرت را از طریق کیفیت پست های اجتماعی که ایجاد می کنند، پست های وبلاگی که می نویسند، پادکست هایی که از آنها صحبت می کنند و فیلم هایی که از آنها ساخته شده و در کانال های YouTube خود ایجاد می کنند، ایجاد کرده اند.

اگرچه هنوز کسی اصطلاح عمومی را برای این افراد ایجاد نکرده است، اما آژانس انگلیسی، PMYB، نام تجاری کرومو-اینفلوئنسر (Chromo-Influencers come) را انتخاب کرده است.

این اینفلوئنسرها بهترین مهارت های ارتباطی و تعامل با مخاطبان خود را دارند. آنها دنبال کنندگان خود را به دام انداخته اند و به عنوان متخصص در حوزه خود شناخته می شوند. تعداد دنبال کنندگان آنها بسیار به موضوع تخصص آنها بستگی دارد. با این حال، خواهید فهمید که این افراد در مقایسه با دیگران در زمینه ی خود، تعداد دنبال کنندگان بسیار باورنکردنی دارند.

برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه، اینجا را بخوانید.

برای دیدن منبع این مطلب، اینجا را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *