انواع اینفلوئنسرها، بر اساس تعداد دنبال کنندگان

کوییک سایت-اینفلوئنسر

انواع اینفلوئنسرها، بر اساس تعداد دنبال کنندگان به چهار دسته تقسیم می شوند. انواع اینفلوئنسرها، بر اساس تعداد دنبال کنندگان عبارتند از:

مگا اینفلوئنسرها

مگا اینفلوئنسرها افرادی هستند که تعداد زیادی از دنبال کننده در شبکه های اجتماعی خود دارند. اگرچه هیچ قاعده مشخصی در مورد تعداد این دنبال کنندگان وجود ندارد، یک دیدگاه مشترک این است که مگا اینفلوئنسر حداقل بیش از یک میلیون دنبال کننده در یک بستر اجتماعی دارد.

بسیاری از مگا اینفلوئنسرها افراد مشهوری هستند که شهرت خود را به صورت آفلاین به دست آورده اند که از این دسته می توان به ستارگان فیلم، ورزش، موسیقی و حتی ستاره های تلویزیون اشاره کرد. با این حال، برخی از اینفلوئنسرهای بزرگ از طریق فعالیت های آنلاین و اجتماعی خود، دنبال کنندگان گسترده ی خود را بدست آورده اند.

تنها برند های اصلی برای بازاریابی تأثیرگذار باید به مگا اینفلوئنسرها نزدیک شوند. خدمات آنها هزینه ی بالایی خواهد داشت، تا مبلغ یک میلیون دلار برای هر پست، و به احتمال زیاد آنها درباره ی اینکه با چه کسی به عنوان شریک تجاری همکاری خواهند کرد، بسیار حساس خواهند بود. اکثر مگا اینفلوئنسرها نمایندگانی دارند که از طرف آنها برای انجام معاملات بازاریابی، کار می کنند.

ماکرو اینفلوئنسرها

ماکرو اینفلوئنسرها یک قدم تر از مگا اینفلوئنسرها هستند و شاید به عنوان بازاریابان تأثیرگذار در دسترس باشند. این افراد چیزی بین چهل هزار نفر تا یک میلیون نفر دنبال کننده دارند.

این گروه خود متشکل از دو نوع افراد است. آنها یا افراد سلبریتی کلاس B هستند، که هنوز به آن اندازه از تعداد دنبال کننده نرسیده اند. یا آنها افراد آنلاین موفقی هستند که نسبت به مایکرو اینفلوئنسرها، فعالیت های قابل توجه بیشتری داشته اند. احتمالاً دسته دوم از ماکرو اینفلوئنسرها برای شرکتهایی که به دنبال تأثیرگذاری در بازاریابی هستند، مفیدتر هستند.

ماکرو اینفلوئنسرها از مشخصات بالایی برخوردار هستند و می توانند در افزایش آگاهی بسیار عالی باشند. از آنجا تعداد ماکرو اینفلوئنسرها بیشتر از مگا اینفلوئنسرها بوده، بنابراین یک برند راحت تر می تواند یک ماکرو اینفلوئنسر را برای همکاری پیدا کند. آنها همچنین به احتمال زیاد برای همکاری با برندها نسبت به مایکرو اینفلوئنسرها تمایل بیشتری دارند و برقراری ارتباط را آسان تر می کنند.

با این وجود، باید برای همکاری تجاری  با این گروه از اینفلوئنسرها دقت کنید. زیرا احتمال کلاهبرداری از طریق جذب دنبال کنندگان غیر واقعی و خریداری شده بیشتر است.

مایکرو اینفلوئنسرها

مایکرو اینفلوئنسرها افراد عادی روزمره هستند که به دلیل دانش خود در مورد برخی از زمینه های خاص شناخته شده اند. به همین ترتیب، آنها دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی قابل توجهی کسب کرده اند. البته فقط تعداد پیروان نیستند که نشان دهنده میزان تأثیرگذاری است، این ارتباط و تعامل است که یک مایکرو اینفلوئنسر با دنبال کنندگان خود دارد.

اگرچه دیدگاه های متفاوتی وجود دارد، می توان گفت که این گروه دنبال کنندگانی بین هزار تا چهل هزار نفر دارند.

مایکرو اینفلوئنسر ممکن است حتی تا قبل از اینکه شرکتی تلاش کند تا با او همکاری کند، از وجود آن شرکت آگاهی نداشته باشد. اگر اینگونه باشد، شرکت ابتدا باید اینفلوئنسر را از ارزش خود متقاعد کند. مایکرو اینفلوئنسرها پیگیری های ویژه ای را انجام می دهند، و اگر نسبت به ارزشمندی آن شرکت پی نبرند، ترجیح می دهند که به رابطه ی خود با طرفدارانشان آسیب نزنند.

این الزام برای ارتباط مایکرو اینفلوئنسر و برند ها برای همسویی با مخاطبان هدف بدان معنی است که اینفلوئنسرها اغلب در مورد کسانی که با آنها کار می کنند تردید دارند. با این وجود، برخی از مایکرو اینفلوئنسر خوشحال هستند که یک برند را به صورت رایگان تبلیغ می کنند. برخی دیگر انتظار دارند که نوعی پرداخت داشته باشند. صرف نظر از قیمت، هیچ اینفلوئنسری حاضر نیست که بواسطه ی همکاری با یک برند نامناسب، با دنبال کنندگان خود درگیر شود.

ماهیت تأثیرگذاری در حال تغییر است. مایکرو اینفلوئنسرها در دسترس تر و معروف تر می شوند. برخی از گمنام های مجازی به تقریباً مشهور بودن به عنوان افراد مشهور ظهور کرده اند. این موضوع به خصوص برای نسل جدید اتفاق می افتد، که از زمان تماشای تلویزیون یا رفتن به ورزش یا تماشای فیلم، زمان بیشتری را در اینترنت می گذرانند.

در حقیقت، مایکرو اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهای آینده هستند. اینترنت منجر به تکه تکه شدن رسانه ها در بسیاری از موضوعات کوچک شده است. حتی اگر به یک موضوع نسبتاً مبهم بپردازید، احتمالاً می توانید یک گروه فیس بوک یا صفحه Pinterest را به آن اختصاص دهید. و در این زمینه ها است که ، مایکرو اینفلوئنسرها خود را به عنوان اینفلوئنسر اصلی تثبیت می کنند.

نانو اینفلوئنسرها

جدیدترین نوع اینفلوئنسر که به دنبال به رسمیت شناخته شدن هستند، نانو اینفلوئنسرها هستند. این افراد فقط تعداد کمی از دنبال کنندگان دارند، اما آنها تمایل دارند که در یک زمینه بسیار تخصصی، فعالیت کنند. تقریبا میتوان نانو اینفلوئنسرها را  به عنوان ماهی بزرگ در یک حوضچه کوچک در نظر گرفت! در بسیاری از موارد، آنها کمتر از ۱۰۰۰ دنبال کننده دارند، اما همین تعداد، دنبال کنندگان مشتاق و علاقه مند، مایل به همکاری با نانو اینفلوئنسر، و گوش دادن به نظرات او هستند.

در حالی که بسیاری ازبرند ها، نانو اینفلوئنسرها را تحت تأثیر قرار می دهند، برای شرکت هایی که محصولات بسیار تخصصی دارند می توانند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.

با این حال، برای اکثر شرکت ها، نانو اینفلوئنسرها فاقد تأثیر کافی برای استفاده زیاد هستند. آنها ممکن است ارزان باشند و تعداد کمی از مردم را با خود به همراه داشته باشند، اما در اکثر اوقات، برای رسیدن به مخاطبان گسترده باید با صدها نانو اینفلوئنسر کار کرد.

برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه، اینجا را بخوانید.

برای دیدن منبع این مطلب، اینجا را بخوانید.

نظرات بسته شده است.